فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار و تریلر های بازی های روز دنیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mohammad
15:33
چهار شنبه 9 مهر 1393
FIFA 15 Cover Art فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

پیش‌نمایش FIFA 15

سازنده: EA Canada

ناشر: EA Sports

سبک: ورزشی، شبیه‌سازی

پلتفرم‌ها: PC, X360, XOne, PS3, PS4, PSV, Wii, 3DS, iOS, Android

تاریخ انتشار: ۲۳ سپتامبر / ۱ مهر

Fifa 15 لذت بخش است، به خاطر پاس کاری های سریع و دقیق، کنترل نرم تر و روان تر نسبت به نسخه های پیشین و صد البته به خاطر حسی که هنگام رد و بدل کردن توپ بین بازیکنان و انتقال آن به گوشه و کنار زمین دریافت می شود. زد و خوردها تمیزتر واقع گرایانه تر هستند و بازگشت های توپ، چرخش ها و پیچش های آن چشم نوازتر.

تهیه کننده‌ی بازی، نیک چامون می گوید عوامل زیادی هستند که احساس بازی را تغییر داده اند. دریبل ها از نو نوشته شده‌اند و تا کنترل بهتری روی آن‌ها داشته باشید. حرکات بازیکنان گسترده‌تر شده و در نهایت نشانه‌هایی از واکنش بازیکنان و تماشراگران به اتفاقات درون زمین مسابقه باعث شده Fifa 15 حس و حالی متفاوت داشته باشد. مدافعان حالا هوشمندانه‌تر بازیکن مهاجم را دنبال می‌کنند دیگر نیاز نیست دکمه‌ی A رو برای دفعات طولانی نگه دارید. چامون می‌گوید آن‌ها تلاش بسیاری برای بهتر کردن فیزیک توپ کرده‌اند. به عنوان مثال در نسخه‌های قبلی، هنگامی که توپی را دریافت می‌کردید و آن توپ دارای چرخش بود، این چرخش با ضربه‌ی پای بازیکن شما خنثی می‌شد اما حالا هنگام کنترل کردن این چرخش هم محاسبه می‌شود. شاید تغییر چندانی به نظر نیاید اما در عمل تآثیر شگرفی روی روند بازی خواهد گذاشت.

fifa15 xboxone ps4 authenticplayervisual messi pass wm 672x372 628x347 فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

نه تنها فیزیک توپ، بلکه فیزیک بازکنان هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و باز هم با مقایسه با نسخه‌های قبلی تفاوتی چشمگیر را ارائه می‌کند. از این پس دکمه‌ی B دیگر تنها مسئول تکل زدن نخواهد بود و بازیکن با توجه به موقعیت، می‌تواند به حریم خود تنه بزند و تعادل او را برهم زند. اگر تنه زدن هم کارساز نبود، بازیکن سعی می‌کند لباس حریفش را بگیرد تا بلکه مانع پیشروی او شود. این جزئیات است که FIFA 15 را متمایز می‌کند و همه‌ی آن احساساتی که در موردش صحبت شد را ممکن می‌سازد.

fifa15 news sc hazard ingame 8501 628x353 فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

برای گیمرهای حرفه‌ای تر هم خبرهای خوشی وجود دارد. سیستم چینش بازیکنان و آرایش تاکتیکی آنان دستخوش تغییرات بسیار خوشایندی شده است. ارائه‌ی دستورات تکنیکی به یک بازیکن خاص راحت‌تر صورت می‌گیرد، به عنوان مثال می‌توانید به مهاجم خود بگویید به داخل خطوط دفاعی حریف نفوذ کند، آزادانه حرکت کند، پشت هم تیمی‌هایش باشد یا از ضدحمله‌ها استفاده کند. با این اختیارات می‌توانید تیم خود را با تاکتیک مد نظر خودتان بچینید و آن را از همه لحاظ شخصی سازی کنید. حین مسابقه هم با دکمه‌های جهت روی کنترلر می‌توانید بین سیستم‌های گردش کنید یا رفتار یک بازیکن خاص را در زمین تغییر دهید.

اما یک بازی فوتبال با یک هوش مصنوعی ضعیف و قابل پیشبینی، کسل‌کننده و بی‌هیجان می‌شود. در Fifa 15 تیم حریف شرایط بازی را آنالیز و سیستم بازی خود را بر اساس آن آماده می‌کند. مثلاً تیم شما یک بر صفر از حریف جلو است و تنها ده دقیقه تا انتهای بازی مانده. در این شرایط، حریف خود را به آب و آتش می‌زند و تماماً حمله می‌کند. بازی در این دقایق متنوع‌تر شده و هیجان بیشتری به آن تزریق می‌شود. البته عکس این مطلب هم صادق است، آن‌ها وقت‌کشی را هم یاد گرفته‌اند و می‌توانند آگاهانه بازی را به گوشه‌ها ببرند یا از فضاهای خالی برای پاس‌کاری‌های متوالی استفاده کنند. تمام سعی سازندگان در بهبود هوش مصنوعی بر این بوده که حس کنید حریف شما یک انسان است، نه کامپیوتر.

FIFA 15 In Next Gen Consoles 7 628x353 فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

قطعاً شرایط درون زمین مسابقه بر روی تماشاگرها هم اثر خواهد گذاشت و آن‌ها هم با توجه به اتفاقاتی که در زمین می‌گذرد واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، بازی منچسترسیتی و لیورپول یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ انگلیس است و طبیعتاً جو آن با سایر بازی‌ها تفاوتی اساسی خواهد داشت. برای تماشاگران میزبان، پذیرفتن گل اصلاً قابل قبول نیست و بعد از این اتفاق سکوتی مرگبار سراسر ورزشگاه را فرا خواهد گرفت. EA صدای ۲۰ استادیوم انگستان را در فصل گذشته با کمک چندین میکروفون ضبط کرده و از آن‌ها برای هرچه واقعی کردن جو ورزشگاه‌ها استفاده می‌کند.

d3e20160 2a28 11e4 98d7 b37cd536e939 510844742 628x352 فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

بازی‌های فیفا تمام تلاش خود را می‌کنند تا شبیه یک مسابقه‌ی تلوزیونی باشند. امروزه ساخت یک بازی ورزشی بسیار شبیه آماده کردن آن برای پخش در یک شبکه‌ی تلوزیونی است. گزارشگران کاغذهای خود را جابه‌جا می‌کنند، اطلاعات مختلف روی صفحه نقش می‌بندد و دوربین روی قسمت‌های مختلف استادیوم زوم می‌کند. FIFA 15 کاری فراتر از این‌ها انجام داده و حس داخل زمین را هم علاوه بر آماده‌سازی‌های قبل از آن را به ارمغان می‌آورد. تقابل بازیکنان با یکدیگر در طول ۹۰ دقیقه لحظات جالبی را به وجود می‌آورد که دوربین‌های داخل زمین از آن‌ها غافل نیستند. بازیکنان همدیگر را هل می‌دهند و حتی و به هم ناسزا می‌گویند. شاید بعضی از آن‌ها بعد از مدتی خشونت را چاشنی کار کنند و فیزیکی‌تر بازی را ادامه دهند. گزارشگران هم به این اتفاقات واکنش نشان می‌دهند و فریادهایشان به دفعات در طول بازی شنیده می‌شود.

ارتباط هم‌تیمی‌ها با یکدیگر هم به خوبی شبیه‌سازی شده، به عنوان مثال اگر دروازه‌بان واکنش خیره‌کننده‌ای نشان دهد چند نفر از هم‌تیمی‌های او برای تشکری کوتاه به سمتش می‌آیند. یا اگر مهاجمی یک ضربه‌ی پنالتی را خراب کند، یارانش به او قوت قلب می‌دهند. این موارد بسیار کوچک هستند اما پیشرفت سری فیفا در طول سالیان بر تعداد آن‌ها افزوده و حالا در FIFA 15 انیمیشن‌های بسیار بیشتری را شاهد هستیم که گیمر را با بازیکنان درون زمین همراه می‌کنند.

قبل از شروع هر مسابقه، گزارشگران اطلاعاتی درباره‌ی دو تیم می‌دهند، تاریخ   چه‌ی دیدارهای آنان را بررسی می‌کنند و اگر بازیکنی از بند مصدومیت رها شده باشد به آن هم اشاره می‌کنند. اگر در حین مسابقات، آنلاین باشید این اطلاعات بر اساس اطلاعات واقعی که در آن زمان در لیگ مورد نظر اتفاق می‌افتد گفته می‌شود و این تبادل اطلاعات بین بازی و دنیای واقعی بسیار جذاب است. صحنه‌های مهم بازی هم آخر هر مسابقه به نمایش درمی‌آیند که شامل حمله‌های خطرناک دو تیم، درگیری و برخود بازیکنان، واکنش‌های دوازه‌بانان و صد البته گل‌ها می‌شود.

fifa15 headscan de gea 565x365 فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

 

تعجبی ندارد اگر روی نسخه‌های PS4 و Xbox One بازی شاهد پیشرفت‌های عظیم گرافیکی باشیم. سیستم نوپردازی بازی کاملاً دستخوش تغییر شده و از فناوری‌ای که در Battlefield 4 استفاده شده بود اینجا هم بهره گرفته شده است. سیستم نوردهی جهانی که خورشید را به عنوان تنها منبع نور در نظر می‌گیرد و بازتاب نور بر سطوح مختلف را شبیه‌سازی می‌کند حالا در FIFA 15 هم خودنمایی می‌کند. ساعات مختلف شبانه روز و وضعیت آب و هوا هم تأثیر مستقیمی بر نور محیط و جو استادیوم خواهد گذاشت، عصرها و هنگام غروب ترکیبی از نورهای زرد و نارنجی را شاهد هستیم و در شب‌های بارانی مه و نورهای محو را خواهیم دید.

fifa 15 33 628x353 فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

فوتبال را احساس کنید | پیش‌نمایش FIFA 15

نکات ریز دیگری هم در زمینه‌ی گرافیک وجود دارند، مثلاً رد پای بازیکنان در طول مسابقه بر زمین چمن تأثیر خواهد گذاشت و تکل‌های آنان باعث کنده شدن قسمتی‌هایی از چمن می‌شود. همچنین لباس بازیکن‌ها هم از گل و لای موجود در زمین در امان نیست و به مرور خاکی و کثیف خواهد شد.

با این پیشرفت‌های گرافیکی و بهبودهای فیزیک و گیم‌پلی، FIFA 15 یک حرکت رو به جلوی اساسی در سری فیفا به شمار می‌رود. احساس راحتی و خشنودی بیشتری هنگام بازی کردن وجود خواهد داشت و جزئیات بهبودیافته‌ی گرافیکی هم دست به دست هم داده‌اند تا تجربه‌ای را منتقل کنند که به خوبی دیدن یک مسابقه‌ی هیجان انگیز از یک شبکه‌ی تلوزیونی است. EA تمام تلاش خود را کرده تا با بازیکنان درون زمین همراه شوید و گوشه‌ای از آنچه آنان تجربه می‌کنند را درک کنید، یا به عبارت دیگر: «فوتبال را احساس کنید.»

 


تعداد بازدید از این مطلب: 1395
موضوعات مرتبط: اخبار بازی ها , ,
بازدید : 1395

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









شما امسال طرفدار چه بازی هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ما در این سایت اخبار و تریلر بازی های روز دنیا را قرار میدهیم
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به اخبار و تریلر های بازی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر
<-Text1->